sofa-chillout.pl

Blog tematyczny o sporcie, siłowni, treningu i diecie.

Dieta

Jak budować masę mięśniową szybko i skutecznie?

Jak budować masę mięśniową szybko i skutecznie?

Trening siłowy jest jedną z chętniej wybieranych aktywności przez młodych mężczyzn. Aczkolwiek na siłowni podczas podnoszenia ciężarów można zobaczyć w ostatnim czasie coraz więcej pań. Jak budować masę mięśniową? Co to jest trening hipertroficzny?

Trening siłowy – od czego zacząć?

Każdy trening powinien być zaplanowany. Należy przede wszystkim ustalić dni, w które można trenować oraz czas, jaki zostanie poświęcony na budowę mięśni. Początkujące osoby powinny rozpocząć od pół godzinnego wysiłku przynajmniej trzy razy w tygodniu. Ćwiczenia muszą być różnorodne i powinny wzmacniać wszystkie grupy mięśni. W początkowym okresie najlepiej wybrać trzy zestawy ćwiczeń i należy je wykonywać po około 10-15 powtórzeń. Oczywiście wszystkie ćwiczenia muszą być wykonane prawidłowo. W tym celu dobrze jest wybrać miejsce, w którym znajduje się lustro, dzięki któremu będzie można kontrolować każdy ruch. Ćwiczenia należy rozpocząć bez dużego obciążenia. Intensywność i czas treningu muszą być zwiększane w miarę upływu czasu. Nie wolno przeciążać mięśni i zawsze należy słuchać swojego ciała. Przed rozpoczęciem należy wykonać rozgrzewkę, a na zakończenie rozciąganie, które zapobiegnie zakwasom. Warto urozmaicać trening różnymi ćwiczeniami, aby nie stał się on monotonny. Przyda się także odpowiednie miejsce do ćwiczeń, strój oraz niezbędne akcesoria.

Trening hipertroficzny – na czym polega?

W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się o treningu hipertroficznym, który uznawany jest za bezbolesną metodę zwiększania masy mięśniowej. Jest to trening, który wykonywany jest często, a mięśnie są stopniowo przeciążane. Oczywiście takie ćwiczenia mogą wykonywać osoby, które mają doświadczenie z treningiem siłowym. Główną zasadą tego treningu jest ćwiczenie każdej grupy mięśni przez dwa dni. Odstęp pomiędzy treningami nie może być większy niż 48 godzin. Przy każdym treningu zwiększane jest obciążenie, a liczba powtórzeń jest zmniejszana. Dzięki temu mięśnie nie przeciążają się, a efekty można osiągnąć znacznie szybciej i bez bólu.

Ćwiczenia w domu czy na siłowni?

Trening siłowy można wykonywać w domu lub na siłowni. W sumie i w jednym i w drugim miejscu można osiągnąć spektakularne efekty. Ćwicząc w domu, należy przede wszystkim zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt oraz przygotować miejsce, w którym będzie można swobodnie trenować. Na siłowni wszystko jest dostępne od ręki, jednak nie zawsze każdy ma czas oraz środki finansowe, aby pojechać do fitness studia. Najważniejsze jest to, aby ćwiczenia były wykonywane regularnie.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.